Sidor

torsdag 18 augusti 2011

Balkongrenovering

Vi har en liten balkong på framsidan av huset där vi så gott som aldrig sitter. Den är sliten och väldigt tråkig och mörk. Så jag tänkte att om jag piffar upp den lite så kanske vi använder den nån gång. Jag började med att skrubba trallgolvet med terassrent så all gammal olja och vad den nu var behandlad med för 10 år sen försvann. Jag köpte träolja som jag bröt i en grå nyans och oljade in trallen 2 varv med den och det blev jättefint. Se själva : )
Målade "balkongväggarna" vita, de var tidigare laserade med en möörk brun färg. Ljust och fint blev det.
Sen behövde jag lite nya möbler också såklart. Åkte i väg till Reprisen och köpte 2 stolar för 20 kr styck. Hade en bit vaxduk hemma som räckte till sitsen på stolarna och dessutom till en duk på bordet. Gulligt blev det.

20 kr för stol. Före.

Stol med en bit vaxduk på sitsen. Efter.

Ta-da! Fint och klart : )
Vi sitter här på kvällarna ibland och myser och spelar kort. 
Jag är så nöjd, saknas bara en matta också kanske....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar